Η παχυσαρκία επηρεάζει τη στοματική υγεία

στοματική υγεία - www.dentalalert.gr

Η παχυσαρκία είναι ένα κεντρικό θέμα στη σημερινή συζήτηση σχετικά με την υγειονομική περίθαλψη, με τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Ασθενειών να αναφέρουν ότι πάνω από το ένα τρίτο των ενηλίκων στις Ηνωμένες Πολιτείες υποφέρει από παχυσαρκία.

Αυτοί οι ασθενείς βρίσκονται σε κίνδυνο για καρδιακές παθήσεις, διαβήτη τύπου 2, και ακόμη και για ορισμένες μορφές καρκίνου. Ωστόσο, η παχυσαρκία παίζει επίσης ρόλο στη στοματική φροντίδα, οπότε οι οδοντίατροι πρέπει να το προσέχουν.

“Η παχυσαρκία έχει αντίκτυπο στην περιοδοντική υγεία μας,” δήλωσε η Lisa Mallonee, BSDH, MPH, RD, LD. “Τα λιποκύτταρα παράγουν μια αυξημένη φλεγμονώδη απόκριση. Και αυτό που πρέπει να γνωρίζουμε είναι ότι η φλεγμονή στο στόμα μπορεί να είναι μια ένδειξη ότι το σώμα ως σύνολο βρίσκεται σε μια φλεγμονώδη κατάσταση.”
Ο αυξημένος δείκτης μάζας σώματος συσχετίζεται επίσης με αυξημένο βάθος θυλακίων, σύμφωνα με τη Mallonee, αναπληρώτρια καθηγήτρια της Caruth Σχολής Οδοντιατρικής Υγιεινής στο A & M Κέντρο Επιστημών Υγείας στο Τέξας. Οι παχύσαρκοι ασθενείς ενδέχεται να παρουσιάσουν περισσότερα σημεία αιμορραγίας και απώλεια κλινικής πρόσφυσης. Και η διατροφή παίζει ρόλο σε όλους αυτούς τους παράγοντες.
“Ένα από τα πράγματα που λέω πάντα, και ένας εύκολος τρόπος να σχετιστεί η στοματική υγεία με την παχυσαρκία, είναι να κάνετε τη σύνδεση ότι τα ίδια τρόφιμα/ποτά που συμβάλλουν στον κίνδυνο τερηδόνας είναι ουσιαστικά οι ίδιοι παράγοντες που αυξάνουν το βάρος στο σώμα μας,” είπε η Mallonee. “Δεν μπορείτε να μιλάτε για τους παράγοντες που προκαλούν τερηδόνα με τους ασθενείς σας, χωρίς να συμπεριλαμβάνετε τη διατροφή, ως συστατικό.”
Η Mallonee ενθαρρύνει τους οδοντιάτρους να συζητούν τις διατροφικές συνήθειες με τους ασθενείς τους, έστω κι αν δεν είναι μια άνετη συνομιλία. Αυτός είναι ο λόγος που συνήθως ξεκινά τις συνομιλίες αυτές με την αιτιολογία της τερηδόνας.

Τονίζοντας έμμεσα το ρόλο που η διατροφή παίζει στην τερηδόνα, οι οδοντίατροι μπορούν να βοηθήσουν τους ασθενείς να κάνουν αλλαγές στη διατροφή τους ώστε να βελτιώσουν τη στοματική τους υγεία, και ενδεχομένως να χάσουν και αρκετό βάρος.

Ωστόσο, οι ασθενείς που προσπαθούν να χάσουν βάρος δεν είναι απαραίτητα ελεύθεροι από τους κινδύνους για τη στοματική τους υγεία. Οι ασθενείς που έχουν υποβληθεί σε βαριατρική χειρουργική επέμβαση, σημειώνει η Mallonee, μπορεί να εμφανίσουν παλινδρόμηση οξέος, το οποίο μπορεί να οδηγήσει σε απομετάλλωση. Πολλές δίαιτες που είναι στη μόδα μπορεί να οδηγήσουν σε ξηροστομία η οποία μπορεί να οδηγήσει σε φθορά των δοντιών. Οι σκληροί και μαλακοί ιστοί επίσης επηρεάζονται από τις ελλείψεις σε θρεπτικά συστατικά.
Πηγή: http://www.dentistrytoday.com/news/todays-dental-news/item/965-treat-obesity-to-improve-oral-health