Written by 9:28 pm Επιστημονικά Νέα, Οργάνωση και λειτουργία Οδοντιατρείου

Πως συνδέεται ο καρκίνος του μαστού με την στοματική υγιεινή

Ο τομέας της Ογκολογίας έχει παρουσιάσει μεγάλη πρόοδο στην ανάπτυξη νέων φαρμάκων και θεραπειών για τον καρκίνο του μαστού.
Οι θεραπείες όμως αυτές δημιουργούν αναπόφευκτα και κάποιες παρενέργειες, οι οποίες όμως, ακριβώς είναι γνωστές, αντιμετωπίζονται. Οι αντινεοπλασμαστικές αυτές θεραπείες, όπως ονομάζονται, συνδέονται πολλές φορές με στοματίτιδες και επιπλοκές στο στόμα, όπως πληγές, αιμορραγίες από τα ούλα, πόνος και φλεγμονή στις γνάθους, οστεονέκρωση των γνάθων, ξηροστομία, οδοντικές τερηδόνες και άλλα.
Ας δούμε όμως πως μπορούν να αντιμετωπιστούν όλα τα παραπάνω όσο γίνεται καλύτερα.
Ένα μήνα πριν την έναρξη της αντινεοπλασμαστικής θεραπείας θα πρέπει να γίνει οδοντιατρική εξέταση, αξιολόγηση της στοματικής κατάστασης και θεραπεία για την εξάλειψη οδοντιατρικών φλεγμονών, τερηδόνας, κ.α.
Κατά την διάρκεια της αντινεοπλασμαστικής θεραπείας η στοματική υγιεινή θα πρέπει να είναι ενδελεχής και να περιλαμβάνει πλύσεις με χαμομήλι και κατανάλωση αρκετού νερού. Σε περίπτωση που εμφανιστούν τερηδόνες, πληγές ξηροστομία ή άλλα συμπτώματα στη  στοματική κοιλότητα, θα πρέπει να ενημερωθούν ο οδοντίατρος και ο ογκολόγος ή σε μερικές περιπτώσεις και ειδικός στοματολόγος για την αντιμετώπισή τους.
Μετά το τέλος της αντινεοπλασμαστικής θεραπείας η στοματική υγιεινή θα πρέπει να παραμένει πολύ καλή και να διατηρούνται τα δόντια και τα ούλα καθαρά. Για οποιοδήποτε σύμπτωμα, όπως πόνος στη γνάθο, θα πρέπει πάλι να ενημερώνεται ο ογκολόγος και ο οδοντίατρος και αναλόγως την περίπτωση να γίνεται παραπομπή σε ειδικό στοματολόγο.
Η καλή στοματική υγιεινή συνδέεται με τη γενική καλή μας υγεία, οπότε η πρόληψη είναι η καλύτερη θεραπεία.
Πηγή