Written by 12:31 am Επιστημονικά Νέα, Οργάνωση και λειτουργία Οδοντιατρείου

Είστε σίγουροι ότι γνωρίζετε τα τρόφιμα που δεν περιέχουν ζάχαρη;

Προσοχή ζάχαρη

Στις 4 Μαρτίου 2015, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (Π.Ο.Υ.) ότι όλοι από την Αμερική ως την Ευρώπη και την Μέση Ανατολή πρέπει να μειώσουμε την πρόσληψη ζάχαρης στο μισό για να αποφύγουμε την παχυσαρκία και την φθορά των δοντιών.
Πιθανόν ήδη να προσέχετε, όμως υπάρχουν κάποιες τροφές και ροφήματα που, όσο και αν δεν το πιστεύετε, περιέχουν ζάχαρη. Όπως:
Μπάρες δημητριακών
Μπορεί να συνιστώνται για υγιεινό σνακ μεταξύ γευμάτων, περιέχουν όμως το λιγότερο 15 γραμμάρια επεξεργασμένης ζάχαρης. Για τις λιγούρες προτιμήστε αμύγδαλα ή καρύδια.

Ετικέτα από μπάρα δημητριακών

Ετικέτα από μπάρα δημητριακών


Dressing σαλάτας
Δύο μόνο κουταλιές της σούπας έτοιμο dressing για σαλάτες μπορεί να περιέχουν έως και 9-10 γραμμάρια ζάχαρης. Προτιμότερο είναι να παρασκευάζετε τη σάλτσα της σαλάτας σας εσείς με ελαιόλαδο, μπαλσάμικο και λίγη μουστάρδα.
Επιδόρπια γιαουρτιού
Δεν συγκρίνονται με το κανονικό γιαούρτι και συνήθως περιέχουν ζάχαρη σε διάφορες μορφές όπως σιρόπι γλυκόζης ή αμυλοσίροπο. Έχετε δοκιμάσει γιαούρτι με μέλι; Αν όχι, προτιμήστε το.
Αποξηραμένα κράνμπερι
1/4 της κούπας μη βιολογικά αποξηραμένα κράνμπερι περιέχουν 29 γραμμάρια ζάχαρη! Όσο δηλαδή  μια σοκολάτα! Ενώ μία κούπα φρέσκα κράνμπερι έχει μόνο 4 γραμμάρια φυσικά σάκχαρα.
Χυμοί
Οι περισσότεροι χυμοί του εμπορίου περιέχουν πρόσθετη ζάχαρη. Ελέγχετε πάντα την ετικέτα με τα συστατικά του χυμού ή ακόμα καλύτερα στίψτε έναν φυσικό.
Λευκό κρασί
Επιλέξτε το κρασί που θα συνοδεύσει το γεύμα σας, αλλά προσέξτε και την ποσότητα που θα καταναλώσετε. Ένα ποτήρι ξηρό λευκό κρασί περιέχει 1,5 γραμμάριο ζάχαρη ανά ποτήρι, ενώ ένα πιο γλυκό περιέχει 6 γραμμάρια ζάχαρη ανά ποτήρι.
Κομπόστες
Οι κομπόστες μπορεί να περιέχουν μέχρι και 30 γραμμάρια ζάχαρη. Καλύτερα προτιμήστε τα φρούτα εποχής που περιέχουν φυσικά σάκχαρα.
Θα υπενθυμίσουμε ότι “παν μέτρον άριστον”! Δεν χρειάζεται να μπείτε σε καραντίνα αλλά η γνώση δεν σκότωσε ποτέ κανέναν. Καλό είναι επίσης να θυμάστε ότι μετά την κατανάλωση τροφών με ζάχαρη να ξεπλύνετε το στόμα σας με άφθονο νερό ή αν μπορείτε βουρτσίστε τα δόντια σας. Τα ζαχαρούχα ροφήματα να τα καταναλώνεται με καλαμάκι για να έρχονται όσο το δυνατόν λιγότερο σε επαφή με τα δόντια.
Τέλος αφού έχετε αποφασίσει να καταναλώσετε κάτι που περιέχει ζάχαρη, κάντε το μια φορά και όχι κάθε λίγο και λιγάκι μέσα στη μέρα. Γιατί τα βακτήρια που υπάρχουν στην επιφάνεια των δοντιών σας  διασπούν τα σάκχαρα των τροφών σε ένα οξύ που καταστρέφει το σμάλτο των δοντιών. Αυτό χρειάζεται μόνο 20 δεύτερα για να συμβεί από την ώρα που θα καταναλώσουμε το γλυκό και θα διαρκέσει για 30 λεπτά.
Διαβάστε περισσότερα εδώ.

(Visited 13 times, 1 visits today)

Last modified: July 28, 2022

Close