Written by 4:00 pm Marketing Οδοντιατρείου

Oι δυνατότητες ενός οδοντιατρείου να διαφημιστεί και να διαφοροποιηθεί από τον ανταγωνισμό

Μιλώντας για τον οδοντιατρικό κλάδο αναφερόμαστε ίσως σε έναν από τους πλέον χαρισματικούς της ιατρικής επιστήμης. Δεν είναι μόνο το υψηλό ενδιαφέρον που έχει σαν αντικείμενο, γεγονός που επιβεβαιώνεται από τις υψηλές θέσεις που έχει στις προτιμήσεις των νέων που επιθυμούν να σπουδάσουν. Είναι και οι συνεχείς εξελίξεις και οι νέοι ορίζοντες που ανοίγονται για τις θεραπείες, χάρη στον τεχνολογικό εξοπλισμό και τις εφαρμογές της πληροφορικής, η ισχυρή διαπροσωπική σχέση που αναπτύσσεται μεταξύ του γιατρού και των ασθενών στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, καθώς και η τακτικότητα της οδοντιατρικής φροντίδας για κάθε πελάτη κάθε ηλικίας, που διασφαλίζει επαναληπτικότητα στις επισκέψεις, σταθερότητα στο εισόδημα αλλά και την αυτονομία ενός επαγγέλματος ανεξάρτητου από τη δέσμευση της εξαρτημένης απασχόλησης σε πολυκλινικές, κρατικά ή δημόσια νοσηλευτικά ιδρύματα. Ως εκ τούτου είναι δικαιολογημένος ο μεγάλος αριθμός των επιστημόνων που ακολουθούν τον δρόμο της οδοντιατρικής και ο συνεπαγόμενος υψηλός ανταγωνισμός του χώρου. Πάντα, όμως υπάρχουν τα περιθώρια και οι διέξοδοι διαφοροποίησης, βάσει της στρατηγικής marketing που ο/η κάθε οδοντίατρος θέλει να ακολουθήσει ανά κανάλι επικοινωνίας. Σε αυτά θα σταθούμε στο άρθρο μας, αναλύοντας συνοπτικά ανά μέσο τις δυνατότητες που υπάρχουν για να κερδηθεί η «μάχη» του ενδιαφέροντος και της εμπιστοσύνης του κοινού. 

Η διαφοροποίηση λόγω υπηρεσιών:

Καταρχήν θα πρέπει να σημειώσουμε ότι ένας οδοντίατρος όπως έχει πολλαπλές δυνατότητες προβολής. Τόσο ψηφιακά όσο και στα παραδοσιακά μέσα επικοινωνίας αλλά και με μια σειρά άλλων μεθόδων, όπως για παράδειγμα μια οθόνη προβολής εντός του ιατρείου στον χώρο αναμονής όπου προβάλλεται οπτικοακουστικό υλικό με επίκεντρο τον ίδιο και τις υπηρεσίες του. Ποιες όμως από αυτές είναι εκείνες που έχουν την μεγαλύτερη απήχηση στο κοινό και οφείλουν να είναι  προτεραιότητα στις επικοινωνιακές του ενέργειες; Ας τις δούμε:

  • Η έμφαση της δέσμευσης στην «απαλή» οδοντιατρική: Οι τεχνικές που ακολουθούνται στην απαλή ιατρική που συμβάλλουν στην μείωση της αίσθησης του πόνου για τον πελάτη. Μην ξεχνάτε πως ο πόνος είναι ο πρώτος λόγος για τον οποίο οι ασθενείς αναβάλλουν τις περισσότερες φορές την επίσκεψη στον οδοντιατρό τους αλλά και την προγραμματισμένη τακτική φροντίδα δοντιών και στοματικής κοιλότητας (π.χ. καθαρισμός, εξαγωγές, σφραγίσματα κ.λπ.)
  • Η προβολή των ανέσεων και του εξοπλισμού του ιατρείου: Σημαντικό πια σήμερα για έναν επισκέπτη οδοντιατρείου είναι η άνεση που θα του προσφέρει ο χώρος αναμονής και το δωμάτιο επέμβασης ή διάγνωσης. Οπότε οι νέες τεχνολογίες και ο εξοπλισμός που αποκτάτε, όπως για παράδειγμα οποιαδήποτε έδρα ή συγκρότημα, χρειάζεται να πρωταγωνιστήσουν στην έντυπη ή ηλεκτρονική σας επικοινωνία και τις αναρτήσεις σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Πόσο μάλλον όταν σε αυτά προστίθενται μηχανήματα απολύμανσης και αποστείρωσης ή ηλεκτροχειρουργικής οδοντιατρικής που προδιαθέτουν τον πελάτη σας για ολοκληρωμένη και στο μέγιστο δυνατό ανώδυνη εξυπηρέτηση. Αντίστοιχα, και η επίπλωση και η διαμόρφωση των χώρων αναμονής αποτελούν κριτήρια επιλογής οδοντιατρείου, ειδικά όταν αυτοί έχουν τα κατάλληλα σημεία και τις υποδομές για να φιλοξενήσουν τους -ίσως και πιο δύσκολους και απαιτητικούς ασθενείς- τα παιδιά νηπιακής και σχολικής ηλικίας. 

Η σημασία των πολλαπλών τρόπων πληρωμής: Ένας δεύτερος αποτρεπτικός λόγος για την επίσκεψη σε έναν εξειδικευμένο ή αναγνωρισμένο οδοντίατρο είναι το ενδεχόμενο ύψος του κόστους της επιθυμητής εργασίας ή επέμβασης. Οπότε σημαντικό είναι να διασφαλίσετε στους πελάτες σας διάφορες εναλλακτικές για την καταβολή της αμοιβής σας (π.χ. εξ ολοκλήρου εξόφληση με ποσοστό έκπτωσης, με δόσεις, με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα κ.ά.) αλλά και να αναφέρετε σε κάθε σας ενέργεια προβολής τα δημόσια ταμεία και τις ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες με τις οποίες συνεργάζεστε. Αυτά τα στοιχεία οφείλουν να είναι σε προτεραιότητα, ευδιάκριτα και να τονίζονται με έμφαση (όπως σε διαφορετικού χρώματος πλαίσιο ή σε τονισμένο περίγραμμα), τόσο στον ιστότοπό σας όσο και στην όποια επιλογή έντυπης επικοινωνίας σας(για παράδειγμα μια καταχώριση σε έναν τοπικό οδηγό ή σε εντυποδιανομή στην κοντινή ή ευρύτερη περιοχή σας).

Η προβολή του διαφοροποιημένου ωραρίου: Ένας οδοντίατρος μπορεί επίσης να κάνει πολύ πιο αποτελεσματικές τις ενέργειες προβολής του εάν επιλέξει να κινηθεί σε ένα ωράριο που διαφοροποιείται από τον κλασικό ανταγωνισμό και τις ώρες λειτουργίας του. Για παράδειγμα, εάν τονίσει ότι μπορεί να δεχθεί τους ασθενείς του τις απογευματινές ώρες της Δευτέρας και της Τετάρτης, τα πρωϊνά του Σαββάτου ή κατόπιν ραντεβού και την Κυριακή, μπορεί να προσελκύσει εύκολα ασθενείς που δεν έχουν την ευχέρεια να πάρουν άδεια από την εργασία τους τις καθημερινές για να λάβουν οδοντιατρική περίθαλψη, αλλά και γονείς με παιδιά σχολικής ηλικίας των οποίων το καθημερινό τους πρόγραμμα είναι επιβαρυμένο από φροντιστήρια και άλλες δραστηριότητες.

Η ευκολία του ραντεβού και ο μικρός χρόνος αναμονής: Ένας άλλος ανασταλτικός παράγοντας για έναν ασθενή και την επιλογή οδοντιάτρου ή κλινικής είναι η δυσκολία για να κλείσει το δικό του ραντεβού. Διευκολύνετε τους, απλά, με τη δυνατότητα να κλείσουν ηλεκτρονικά το ραντεβού τους χωρίς να περιμένουν στο ακουστικό τους για να μιλήσουν με εσάς ή τη γραμματεία σας, ή χωρίς να χρειάζεται να δεσμεύσουν το πρόγραμμά τους για να έρθουν σε επικοινωνία μαζί σας τις ώρες που θα βρίσκεστε στο ιατρείο σας. Ειδικά, αυτή η ευκολία αποτελεί και μια προτεραιότητα για την προβολή της στον ιστότοπό σας, καθώς πρόκειται για μια απλή εφαρμογή με πολλαπλά οφέλη για την αύξηση της επισκεψιμότητάς σας. Τέλος, σημαντική είναι και η παράθεση της στατιστικής πληροφορίας για τον χρόνο αναμονής και εξυπηρέτησής τους. Μην ξεχνάτε πως κάθε οδοντίατρος που καταβάλλει προσπάθεια για να μην βιώσουν οι ασθενείς του μεγάλους χρόνους παραμονής στο ιατρείο του αποκτά δυναμικό προβάδισμα από κάθε άλλο ανταγωνιστή του, ενώ πολλοί ασθενείς, ειδικά σε περιστάσεις όπως της πανδημίας ή τις περιόδους έξαρσης των ιώσεων, αποφεύγουν για αυτόν τον λόγο την επίσκεψη τους στα οδοντιατρεία.

Η ολιστική εξυπηρέτηση που προσφέρουν οι εκτός ιατρείου συνεργασίες σας: Ολοκληρώνοντας, σημαντικός παράγοντας για την επιλογή οδοντιάτρου σήμερα είναι η εξυπηρέτηση «όλα χάρη σε έναν» που μπορείτε να προσφέρετε. Ως εκ τούτου οι συνεργασίες που διαθέτετε στον παραϊατρικό τομέα και τα υποστηρικτικά επαγγέλματα είναι σημαντικά να αναφέρονται, τόσο στον ιστότοπό σας όσο και στις ενέργειες προβολής που κάνετε. Για παράδειγμα είναι πολύ πιθανότερο να σας προτιμήσει ένας ασθενής που ξέρει ότι επιλέγοντάς εσάς, θα εξυπηρετηθεί για τις όποιες ακτινοδιαγνωστικές εξετάσεις χρειαστεί από δικό σας συνεργάτη, σε σχέση με κάποιον άλλο ανταγωνιστή σας που θα του αφήσει το ελεύθερο – αλλά και θα του ανοίξει μια νέα χρονοβόρα και κουραστική διαδικασία- να αναζητήσει μόνος του την κατάλληλη επιλογή ενός τέτοιου κέντρου. 

Αυτές λοιπόν είναι κάποιες από τις ευκαιρίες που δίνονται σήμερα σε έναν οδοντίατρο για να στηρίξει μια πιο ενδιαφέρουσα, και διαφοροποιημένη από τον ανταγωνισμό, επικοινωνιακή στρατηγική. Όπως αυτές που η Dmh μπορεί να σχεδιάσει και να υλοποιήσει, τόσο στις παραδοσιακές φόρμες διαφήμισης, όσο και στο πιο νευραλγικό τομέα προβολής, αυτόν του ψηφιακού και διαδικτυακού marketing, που ξεκινά από τον ιστότοπό σας, διασχίζει τις μηχανές αναζήτησης και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και καταλήγει σε ένα διευρυμένο πελατολόγιο για εσάς και το οδοντιατρείο σας.

(Visited 135 times, 1 visits today)

Last modified: December 23, 2022

Close