Νέα συσκευή ανιχνεύει βακτήρια κατά την ενδοδοντική θεραπεία

Νέα συσκευή

Λονδίνο, Ηνωμένο Βασίλειο: Μια νέα μέθοδος ανίχνευσης βακτηρίων κατά τη διάρκεια της ενδοδοντικής θεραπείας θα μπορούσε να εξαλείψει την ανάγκη για περαιτέρω ραντεβού και να εμποδίσει την αποτυχία της θεραπείας, σύμφωνα με μια νέα έρευνα. Η συσκευή SafeRoot που δημιουργήθηκε από μια ομάδα ερευνητών στο King College του Λονδίνου καθιστά δυνατή τη γρήγορη ανίχνευση βακτηρίων μέσα στη ρίζα του δοντιού, εξασφαλίζοντας την επιτυχία της διαδικασίας και μειώνοντας τον κίνδυνο εξαγωγής ή χειρουργικής επέμβασης.

Νεα συσκευή ανιχνευει βακτηρια κατα την ενδοδοντικη θεραπεια

Κατά τη διάρκεια της ενδοδοντικής θεραπείας, οι βακτηριακές λοιμώξεις απομακρύνονται από τον χώρο της ρίζας και διατηρείται το μεγαλύτερο δυνατό μέρος του φυσικού δοντιού. Περίπου το ένα τέταρτο αυτών των θεραπειών αποτυγχάνουν μακροπρόθεσμα λόγω δευτερευόντων λοιμώξεων.
Επιπλέον, οι περισσότερες θεραπείες απαιτούν μία ή δύο επισκέψεις στον οδοντίατρο, καθεμία από τις οποίες συμπεριλαμβάνει οδοντιατρικό τροχό και αφαίρεση μέρους του φυσικού δοντιού.
Η συσκευή SafeRoot αναπτύχθηκε προκειμένου να ανιχνεύσει τυχόντα υπάρχοντα βακτήρια αμέσως μόλις ολοκληρωθεί η ενδοδοντική θεραπεία, με στόχο την εξάλειψη επίμονων ή δευτερευόντων λοιμώξεων ώστε να μειωθεί η ανάγκη για περαιτέρω θεραπεία.
Μέσω φθορίζουσας χρώσης και μικροφασματοσκοπίας, μπορεί να ανιχνεύσει υπολείμματα ζωντανών βακτηρίων στο χώρο της οδοντικής ρίζας. Κατά τη διάρκεια δοκιμών, η ερευνητική ομάδα ανίχνευσε επιτυχώς κύτταρα βακτηρίων μετά από μόλις 3 λεπτά δοκιμής.
Η μέθοδος αυτή πραγμτοποιείται κατά τη διάρκεια της ενδοδοντικής θεραπείας, χωρίς να επιτρέπει καμιά επίδραση στην κλινική πράξη, ελαχιστοποιώντας παράλληλα τα πρόσθετα στάδια της κλινικής θεραπείας.
Η μελέτη με τίτλο “Rapid bacterial detection during endodontic treatment,” δημοσιεύτηκε την 1η Φεβρουαρίου στο περιοδικό Journal of Dental Research.
Πηγή: http://www.dental-tribune.com/articles/news/uk/33596_new_device_detects_bacteria_during_root_canal_treatment_.html