Πότε ένα παιδί χρειάζεται ενδοδοντική θεραπεία;

Κάνουν τα παιδιά ενδοδοντική θεραπεία;

Μερικές φορές όταν η καθημερινή τους στοματική υγιεινή δεν είναι τόσο καλή, ή τρώνε πολλά γλυκά, τα παιδιά μπορεί να αναπτύξουν σοβαρή τερηδόνα στα δόντια. Η ενδοδοντική θεραπεία στα παιδιά (και στους ενήλικες!) βοηθά στο να σωθεί το δόντι (ή τα δόντια) από βακτηριακή λοίμωξη, πρόσθετη φλεγμονή και πόνο.
Παρά το γεγονός ότι τα παιδιά έχουν νεογιλά δόντια τα οποία τελικά θα πέσουν για να ανοίξουν το δρόμο στα μόνιμα δόντια, μία ενδοδοντική θεραπεία μπορεί να είναι η πιο αποτελεσματική μορφή θεραπείας για να σωθεί το νεογιλό δόντι.
Το να σωθεί ένα νεογιλό δόντι μπορεί να είναι εξίσου σημαντικό με το να σωθεί ένα πλήρως ανεπτυγμένο μόνιμο δόντι.
Πρόωρη απώλεια των νεογιλών δοντιών μπορεί να επηρεάσει τη μάσηση, την ανάπτυξη του λόγου, και το σημαντικότερο την ορθοδοντική θέση των νέων αναπτυσσόμενων μόνιμων δοντιών. Ο λόγος είναι γιατί το κάθε νεογιλό δόντι κρατά το χώρο ανοιχτό για το μόνιμο δόντι που θα το διαδεχτεί, και όλα τα δόντια δεν βγαίνουν ταυτόχρονα.
Αν υπάρξει κάποιο πρόωρο κενό, τα υπόλοιπα δόντια θα αλλάξουν θέση για να το καλύψουν. Αυτό μπορεί να επηρεάσει την τελική ευθυγράμμιση των μόνιμων δοντιών. Η ενδοδοντική θεραπεία μπορεί επίσης να συνίσταται για τη θεραπεία ενός πρόσφατου μόνιμου δοντιού (με ρίζες που δεν έχουν αναπτυχθεί ή σχηματιστεί πλήρως) που έχει κάποια βλάβη στον πολφό (νεύρο).

Ποτε ενα παιδι χρειαζεται ενδοδοντική θεραπεια;

Είτε πρόκειται για τα δικά σας δόντια είτε για των παιδιών σας, όταν μία κοιλότητα εξελίσσεται μέχρι το σημείο της λοίμωξης, χρειάζεται μία ενδοδοντική θεραπεία. Αν ήταν μία απλή κοιλότητα που είχε εντοπιστεί και αντιμετωπιστεί στα αρχικά στάδια, ένα απλό οδοντιατρικό σφράγισμα ή ακόμη και μία οδοντιατρική στεφάνη θα ήταν η κατάλληλη θεραπεία.
Ωστόσο, σε πιο σοβαρές περιπτώσεις, όταν η θεραπεία έχει καθυστερήσει για κάποιον λόγο, το παιδί μπορεί να χρειαστεί ενδοδοντική θεραπεία. Δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας.  Πρώτα, τα μολυσμένα τμήματα του δοντιού, συμπεριλαμβανομένου του πολφού, αφαιρούνται προσεκτικά. Ο πολφός του δοντιού περιέχει αιμοφόρα αγγεία, νεύρα και άλλους ιστούς. Οι λοιμώξεις στον πολφό του δοντιού μπορεί να είναι εξαιρετικά επώδυνες για τα παιδιά, οπότε η ενδοδοντική θεραπεία είναι η λύση.

Ποια ειναι τα συμπτωματα που δειχνουν οτι το παιδι σας χρειαζεται ενδοδοντικη θεραπεια;

• Παρατεταμένη ευαισθησία στα κρύα ποτά.
  • Παρατεταμένη ευαισθησία στα ζεστά ποτά.
  • Ευαισθησία στα γλυκά.
  • Πόνος λόγω της πίεσης που ασκείται κατά το δάγκωμα.
  • Πόνος που μεταφέρεται λόγω του δοντιού σε κάποια άλλη περιοχή, όπως στο λαιμό,  στο αυτί ή στους κροτάφους.
  • Ξαφνικός πονόδοντος.
  • Συνεχής ή διαλείπων πόνος.
  • Σοβαρός ή παλλόμενος πόνος.
  • Πόνος που μπορεί να συμβεί στις περιπτώσεις αλλαγών στην ατμοσφαιρική πίεση όπως κατά τη διάρκεια μίας πτήσης.
  • Ο πόνος που μπορεί να συμβεί σε περιπτώσεις αλλαγής στάσης του σώματος.
  • Οίδημα.

Πηγή: http://dentalpatientnews.com/root-canal-treatment-for-kids/