Η οδοντιατρική φροντίδα μειώνει τον κίνδυνο πνευμονίας

Νέα Ορλεάνη, Η.Π.Α.: Νέα έρευνα υποδεικνύει ότι οι τακτικές επισκέψεις στον οδοντίατρο θα μπορούσαν να βοηθήσουν να μειωθεί το ποσοστό των βακτηρίων που προκαλούν πνευμονία. Συγκεκριμένα, η μελέτη που περιλάμβανε πάνω από 26,000 συμμετέχοντες έδειξε ότι οι άνθρωποι που δεν είχαν λάβει ποτέ οδοντιατρική φροντίδα κινδύνευαν σημαντικά περισσότερο να αναπτύξουν κάποιου είδους μόλυνση στους πνεύμονες, απ’ότι εκείνοι που επισκέπτονταν τον οδοντίατρο δύο φορές το χρόνο.

Η οδοντιατρική φροντίδα μειωνει τον κινδυνο πνευμονιας

Στη μελέτη, οι ερευνητές ανέλυσαν δεδομένα που προέκυψαν από τη 2013 Medical Expenditure Panel Survey, η οποία εξέτασε την αξιοποίηση της υγειονομικής περίθαλψης (συμπεριλαμβανομένης της οδοντιατρικής περίθαλψης), το κόστος και την ικανοποίηση των ασθενών. Διαπίστωσαν ότι 441 από 26.246 ανθρώπους στη βάση δεδομένων είχαν βακτηριακή πνευμονία (1,68 τοις εκατό) και ότι αυτοί που ποτέ δεν είχαν κάνει οδοντιατρικές εξετάσεις είχαν 86% αυξημένο κίνδυνο πνευμονίας σε σύγκριση με εκείνους που είχαν δύο φορές το χρόνο ραντεβού με τον οδοντίατρο.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, η μελέτη παρέχει περαιτέρω ενδείξεις ότι η στοματική υγεία είναι στενά συνδεδεμένη με τη γενική υγεία και δείχνει ότι είναι σημαντικό να ενσωματωθεί η οδοντιατρική περίθαλψη στην τακτική προληπτική υγειονομική περίθαλψη.

«Υπάρχει μια καλά τεκμηριωμένη σχέση μεταξύ της στοματικής υγείας και της πνευμονίας, καθώς οι επισκέψεις στον οδοντίατρο είναι σημαντικές για τη διατήρηση της καλής στοματικής υγείας,” είπε ο Δρ Michelle Doll, επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης και επίκουρος καθηγητής Παθολογίας στο Τμήμα Λοιμωδών Νοσημάτων στο Πανεπιστήμιο Virginia Commonwealth. “Δεν μπορούμε ποτέ να απαλλαγούμε εντελώς από τα στοματικά βακτήρια, αλλά η καλή στοματική υγιεινή μπορεί να περιορίσει τις ποσότητες των βακτηρίων που υπάρχουν.”
Τα αποτελέσματα της έρευνας παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά στο IDWeek 2016.
Πηγή; http://www.dental-tribune.com/articles/news/americas/31636_regular_dental_visits_may_help_decrease_pneumonia_risk.html