Άγχος για τον οδοντίατρο; Ερευνητές ανακάλυψαν τη γενετική του βάση

Morgantown, W.Va., Η.Π.Α.: Το άγχος που σχετίζεται με την οδοντιατρική φροντίδα και τον οδοντίατρο, το οποίο προκαλείται συγκεκριμένα από τον φόβο για τον πόνο, είναι ένα κοινό πρόβλημα που επηρεάζει τα μοτίβα των οδοντιατρικών επισκέψεων και θέτει σε κίνδυνο τη στοματική και γενική υγεία μεγάλων τμημάτων του πληθυσμού σε ολόκληρον τον κόσμο.

Ψυχολόγοι στις Η.Π.Α. βρήκαν ότι, εκτός από τους περιβαλλοντικούς παράγοντες, οι γενετικές επιδράσεις παίζουν επίσης σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη του φόβου και του άγχους για τον οδοντίατρο.

Ερευνητες ανακαλυψαν τη γενετικη βαση του αγχους για τον οδοντίατρο

Η μελέτη, η οποία συμπεριέλαβε 1.370 συμμετέχοντες (ηλικίας 11-74 ετών) από τους οποίους οι 827 ήταν γυναίκες, έδειξε ότι ο φόβος για τον πόνο, ένας φόβος που σχετίζεται αλλά είναι διαφορετικός από τον φόβο για τον οδοντίατρο, είναι κληρονομικός.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι ορισμένα από τα γονίδια που επηρεάζουν το φόβο για τον πόνο, είναι πιθανό να επηρεάζουν επίσης και το φόβο για τον οδοντίατρο.

“Το πιο σημαντικό συμπέρασμα της μελέτης αυτής είναι ότι τα γονίδιά μας μπορεί να μας προδιαθέτουν ώστε να είμαστε πιο επιρρεπείς στην ανάπτυξη του φόβου για τον οδοντίατρο, μέσα από μεταβλητές που σχετίζονται με τον πόνο,” είπε ο Cameron L. Randall, επικεφαλής συγγραφέας και υποψήφιος διδάκτορας στο Τμήμα Ψυχολογίας του West Virginia University, στο οποίο και διεξήχθη η έρευνα.

Η συνεχεια

Οι ερευνητές πιστεύουν ότι τα νέα ευρήματα θα μπορούσαν να παίξουν σημαντικό ρόλο για τη βελτίωση της μελλοντικής οδοντιατρικής θεραπείας, καθώς μία καλύτερη κατανόηση του άγχους για τον οδοντίατρο θα μπορούσε να οδηγήσει στην ανάπτυξη μεθόδων που θα αποσκοπούν στη μείωση αυτού του φόβου που πολλές φορές αποτελεί εμπόδιο στην αναζήτηση οδοντιατρικής φροντίδας.
Αυτές οι πληροφορίες μαζί με μία καλά τεκμηριωμένη κατανόηση του σημαντικού ρόλου των προηγούμενων εμπειριών και του περιβάλλοντος, μπορεί να μας βοηθήσει να αναπτύξουμε νέους τρόπους για τη θεραπεία της φοβίας αυτής,” κατέληξε ο Randall.
Η μελέτη, με τίτλο “Toward a genetic understanding of dental fear: Evidence of heritability,” δημοσιεύθηκε online στις 11 Οκτωβρίου στο περιοδικό Community Dentistry and Oral Epidemiology πριν την εκτύπωση του.
Πηγή: http://www.dental-tribune.com/articles/news/americas/31483_researchers_discover_genetic_basis_for_dental_anxiety.html